"דייט עם המשפט": על אתרי היכרויות מקוונים מפרספקטיבה משפטית-צרכנית

מאת שמואל בכר ואיתי קריידן

אחד השווקים העתיקים, החשובים, הנפוצים והמרגשים בעולם – שוק הפנויים והפנויות – משנה את פניו. את תהליך השינוי מובילים אתרי ההיכרויות המקוונים. אתרים אלו תופסים את מקומם של המוקדים המסורתיים כערוץ הרומנטי המרכזי בעולם הפנויים והפנויות, והם נחשבים לשדכני העידן החדש.

עולם ההיכרויות המקוון משנה מן היסוד את הדרך שבה אנשים מחפשים בני-זוג, והוא יוצר סיטואציות ייחודיות. נורמות חברה, אהבה ורגש, צרכים אנושיים בסיסיים, תקוות, אשליות, נורמות מסחר ואינטרסים כלכליים כבדי משקל של אתרי ההיכרויות חוברים יחד. מציאות חדשה זו מציבה אתגרים חשובים בפני המשפט.

למרות האתגר המורכב והרב-גוני שמציבים אתרי ההיכרויות בפני המשפט, המחקר המשפטי שעוסק בתחום הוא דל. מאמר זה מבקש למלא חלק מן החֶסר שבספרות המשפטית בתחום. השאלה המרכזית שעליה מבקש המאמר לענות היא, כיצד ראוי להסדיר את פעילותם של אתרי היכרויות מקוונים. המאמר מתמודד עם שאלה זו ומציע עקרונות ראשוניים להסדרת פעילותם של אתרי ההיכרויות, תוך התמקדות בהיבטים צרכניים-חוזיים.

המאמר ראה אור בכרך ל(1).

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה צרכנות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s